Radio från hela världen på internet
Mikael Forsberg
2017-03-03 08:32:18 UTC
Radio Garden

http://radio.garden/

Den här sidan var riktigt kul. Massor av radiostationer över hela
världen kan man lyssna på. :)

---
Detta e-postmeddelande har sökts igenom efter virus med antivirusprogram från Avast.
b***@hotmail.com

Mikael Forsberg
2017-03-08 12:16:28 UTC
Post by b***@hotmail.com
Och på vilket sätt hör det ihop med telefoni?
Radiotrafik kopplas in på telenätet.
b***@hotmail.com
2017-03-09 00:04:10 UTC
Nej inte som du antyder här.
Mikael Forsberg
2017-03-09 08:16:39 UTC
Post by Mikael Forsberg
Post by b***@hotmail.com
Och på vilket sätt hör det ihop med telefoni?
Radiotrafik kopplas in på telenätet.
Nej inte som du antyder här.
Försök komma in på någon kurs om teleteknik så kanske du kan lära dig
något om ämnet.

---
Detta e-postmeddelande har sökts igenom efter virus med antivirusprogram från Avast.
b***@hotmail.com
HA HA HA HA härligt med knäppskallar som du!!!
Mikael Forsberg
2017-03-10 09:24:34 UTC
Post by Mikael Forsberg
Post by b***@hotmail.com
[...]
Jag vill bara hjälpa dig på traven eftersom du tycks nyfiken på ämnet.
Du kan börja med att läsa här om grunderna.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Telefon

---
Detta e-postmeddelande har sökts igenom efter virus med antivirusprogram från Avast.
b***@hotmail.com
2017-03-10 10:30:33 UTC
Post by Mikael Forsberg
Post by b***@hotmail.com
[...]
Det verkar inte som det hjälper dig, men jag skriver det igen ändå

KNÄPPSKALLE och tillika diskussionssabotör och troll
Mikael Forsberg
2017-03-10 10:37:02 UTC
Post by Mikael Forsberg
Post by b***@hotmail.com
[...]
Du kan börja experimentera med enkla modeller som den här.

http://www.snilleblixtarna.se/wp-content/uploads/2014/01/U-kort-Burktelefon.pdf

---
Detta e-postmeddelande har sökts igenom efter virus med antivirusprogram från Avast.
b***@hotmail.com
2017-03-10 21:34:24 UTC
Post by Mikael Forsberg
Post by b***@hotmail.com
[...]
Du får leka själv med dina leksaker. Jag är inte så elak att jag tar
leksaker från barn eller folk på deras niva.

Lek på du, men sluta skita ner en massa duskussionsgrupper. Ta hjälp
av dina föräldrar om du har svårt att hålla dig borta.
Mikael Forsberg
2017-03-10 23:57:03 UTC
Post by Mikael Forsberg
Post by b***@hotmail.com
[...]
Jag menade inte att du ska ta leksaker från andra barn utan be din pappa
hjälpa dig med ett par burkar och ett snöre så kan han säkert ordna det
och se till att du inte skär dig på kanterna och sådant där.

---
Detta e-postmeddelande har sökts igenom efter virus med antivirusprogram från Avast.
b***@hotmail.com
2017-03-12 22:51:42 UTC
Post by Mikael Forsberg
Post by b***@hotmail.com
[...]
Du blandar ihop korten nu. Be om hjälp nu så finns en chans att du kan
reda ut detta.

Det är inte jag som ska ta hjälp av min far. Han är dessutom död sen
över trettio år.

Det är du som behöver det. Om han inte vill, så har säkert nån av dina
assistenter möjlighet. Se till bara att inte leka på lektionerna.
Mikael Forsberg
2017-03-12 23:10:01 UTC
Post by Mikael Forsberg
Post by b***@hotmail.com
[...]
Tråkigt att din far har gått bort, men då har du väl dina vårdare att få
hjälp av, dom som startar datorn åt dig och allt annat.

---
Detta e-postmeddelande har sökts igenom efter virus med antivirusprogram från Avast.
b***@hotmail.com
2017-03-13 11:51:15 UTC
Post by Mikael Forsberg
Post by b***@hotmail.com
[...]
Nu tänkte du fel IGEN.

Alla har inte som du, dvs assistenter och vårdare. Jag menar absolut
inte att jag ser ner på dig för att du inte klarar dig sig!!!

Jag önskar verkligen att du skulle klara dig själv, som vi normala
människor gör.
Mikael Forsberg
2017-03-13 12:30:51 UTC
Post by Mikael Forsberg
Post by b***@hotmail.com
[...]
Jag använder mig inte särskilt ofta av tjänstefolk men är det något jag
behöver få utfört ringer jag med telefonen och beställer arbeten av
något företag. Därför föreslog jag att du skulle gå någon kurs i
telefonteknik så du också kan klara av att hantera sådana uppgifter som
att beställa hem pizza och liknande.

---
Detta e-postmeddelande har sökts igenom efter virus med antivirusprogram från Avast.
b***@hotmail.com

Så kan och får inte omyndiga göra. Du ljuger.
Mikael Forsberg
2017-03-14 13:30:35 UTC
Post by Mikael Forsberg
Post by b***@hotmail.com
[...]
Eftersom jag har postat i den här gruppen i över 20 år så ifrågasätter
självfallet ingen att jag skulle vara över myndighetsålder men det klart
att du kan vara yngre, inläggen dina tyder på det, fast det gör
ingenting du kan beställa pizza ändå när du väl lärt dig hur en telefon
fungerar.

---
Detta e-postmeddelande har sökts igenom efter virus med antivirusprogram från Avast.
Erland Sommarskog
2017-03-14 19:07:49 UTC
Men pojkar, att ni idds att hålla på! Är det inte dags att skaffa sig
ett liv? Jag tror jag sett billiga erbjudande på Lidl på sistone.
b***@hotmail.com
2017-03-15 08:34:38 UTC
Post by Mikael Forsberg
Post by b***@hotmail.com
[...]
Nej det stämmer inte. Om du hade förstått nåt av vad jag skriver, så
hade du sett och kanske kunnat ta till dig, att jag inte talar om
ålder utan om att du är omyndig. Det kan vara två helt skilda saker.
Du är garanterat omyndigförklarad. Det lyser väldigt tydligt igenom.

Inget av det du skrivit här ovan har med TELEFONI att göra, men du
klarar inte ens av att förstå att det då inte höra hemma i en
TELEFONI-diskussionsgrupp.

Ta hjälp av nån från hemtjänsten eller på ditt boende. Det är inget
fel i att ta emot hjälp med det du uppenbarligen inte klarar av.
Mikael Forsberg
2017-03-15 11:37:31 UTC
Post by Mikael Forsberg
Post by b***@hotmail.com
[...]
Jag diskuterar telefoni i varje inlägg i denna tråden men det gör
däremot inte du som bara öser ur dig en mängd dumheter. Men det spelar
kanske ingen större roll, vi bidrar ju båda till användandet av
telekommunikationsutrustning.

---
Detta e-postmeddelande har sökts igenom efter virus med antivirusprogram från Avast.
b***@hotmail.com
2017-03-15 22:30:04 UTC
Post by Mikael Forsberg
Post by b***@hotmail.com
[...]
Nej det gör du inte alls, men däremot verkar du lida av
vanföreställningar.

Sluta korsposta allt ditt skit till telefoni-gruppen.
matsp
2017-10-24 18:39:46 UTC
Du kör ditt eget race här på utdöda Usenet märker jag, Mikael ;)
Skojar lite..
--
Mats Peterson
----Android NewsGroup Reader----